T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Van Çevre Yolu ve Civarı Planlama süreci bilgilendirme toplantısı, Vali Yardımcısı Sinan Aslan başkanlığında gerçekleştirildi.
Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünde düzenlenen toplantıya Vali Yardımcısı Sinan Aslan ile birlikte Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Ali Kemal Atlı ve kurum personeli katıldı.
Toplantıda konuşan Vali Yardımcısı Sinan Aslan, Van’ın 2011 yılında büyük bir deprem yaşadığını hatırlatarak, “Bunun akabinde de Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca, imar planları uygulaması ve parselasyon çalışmaları başlatıldı. Ancak idari davalar ve diğer bir takım anlaşmazlıklar sebebiyle bu çalışmalar iptal edildi. Daha sonrasında bunun zaruri bir ihtiyaç olduğu ortaya çıktı. Bakanlar kurulu kararıyla, 2016 yılında, Çevre ve Şehircilik Bakanlığına burada her türlü imar çalışması hakkı tanındı. 19 Ekim 2016 tarihinden itibaren, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 6 bin hektarlık alanda, her türlü imar çalışması yapmaya başladı. Hepinizin zaten bildiği üzere, bu çalışma 3 etapta olacak. Birinci etap Elmalık, ikinci etap Kuzey Edremit üçüncü etapta ise İpekyoludur. İmar hakları ve yapılaşma koşullarında düzenlemeler yapılarak, hem vatandaşlarımızın mağduriyetleri giderildi, hem de çevre ve şehircilik ilkelerinden taviz verilmeden, en uygun ve ekonomik arazi kullanım planlaması yapıldı” dedi.
İl müdürü Ali Kemal Atlı’yla projeye dair görüşme yaptıklarını kaydeden Vali Yardımcısı Aslan, “Bu parselasyon ve imar çalışması, gerçekten Van tarihine damga vuracak. Bu Van’ımızın geleceğini önemli bir derecede etkileyecektir. Van’ımıza, şehrimize, ülkemize çok büyük katkıda bulunacak bir çalışma olarak tarihe geçecektir. Benim ve teknik arkadaşların değerlendirmesi, bu yönde. Sonuç olarak arkadaşlar, yapılan çevre yolu ve civarı revizyon imar planı ile, şehrimizin doğal, tarihsel ve kültürel zenginlikleri korunacaktır. Aynı zamanda güvenli, sağlıklı ve yaşanabilir yeni yerleşim yerleri alanları oluşturularak, şehrimizin marka değeri artırılması amaçlanmakta. Ben bu projenin şehrimize, kentimize, ülkemize hayırlı olmasını temenni ediyorum” ifadelerini kullandı.
Daha sonra konuşan Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Ali Kemal Atlı, Van’ın deprem bölgesi olduğunu söyledi. Atlı, “İlimizin, çevre illerden ve köylerden almış olduğu göçü de, bir afet olarak değerlendirecek olursak, şehrin alt yapısının, kentsel planlamasının, hazırlıksız yakalandığı bu depremden sonra iyice gün yüzüne çıktığını görürüz.
30 ilde çevre yolunun kamulaştırma yapılarak açıldığına dikkat çeken Müdür Atlı, “Burada neden kamulaştırma yapılmıyor? Şeklinde talepler geliyor. Burada bakanlığımız, Van için yeni bir Van düşünerek kafasında böyle tasavvur ederek, düşündükleri bir kent planlamasını hayata geçirmek istedi. Bunun için gene ulaşım ihtiyacı olan çevre yolunu da bu plan kapsamında değerlendirmeyi düşündü. Bu aslında Van için bir ayrıcalık. Kamulaştırma paralarını yada burada bir kamulaştırma yapılmasını çok önemseyen bazı vatandaşlarımıza, arkadaşlarımıza biz bunları ısrarla anlatıyoruz. Biz burada, 40-50 yıllık bir Van planlaması yapıyoruz. 400-500 bin nüfusun barınacağı, yeni bir kent planı düzenliyoruz. Bu plan niye yapılıyor? Bunun amacı sadece, burada çevre yolu yapmak, bir çevre yolu geçirmek değil. Tabi ki ana hedeflerinden biri budur. Ancak asıl amaç, az önce bahsettiğim altyapı ve kentleşme problemlerini devlet eliyle nasıl hızla çözebilirizdir” dedi.
Van’da çevre yolunun çeşitli zamanlarda sekteye uğradığını anlatan Atlı, “Planlarımız altıncı kez askıya çıktı. Bu plancılık tarihinde çok yaşanan bir durum değil. Son olarak itiraz ve mukavet azaldi. Şu an geldiğimiz nokta, çok olumlu bir nokta. Ben şu an ilk etap için konuşayım. Birinci etap, aynı zamanda bizim çevre yolumuzun, 7 kilometrelik kısmının geçtiği bir etap konumunda. Bin yüz hektarlık bir alandan oluşuyor. 6’ıncı askı süremiz 18 Temmuz itibariyle başladı. Şu an ikinci haftamızdayız. Çok fazla itirazların gelmemesini umut ediyoruz ki, planın netleşmesi gerekiyor. Çünkü onuncu ayda bizim bakanlığımızın plan yapma yetkisi sona erecek. Bunun içinde yeni bir çalışma yapmak gerekecek. Birinci etapta bizim, burada yaşamasını düşündüğümüz nüfus, aşağı yukarı yüz beş bin civarı bir nüfus” dedi.
Ada etüt denilen çalışma ile yapılaşmaların yoğunlaştığını söyleyen Atlı, “Şuan orada kaldırımlar dahi kullanılamıyor. Biz Van’ın bu yoğunluğunun güneyden başlayarak, doğusunu tarayıp kuzeyine ulaşarak bir kentleşme aksı ile içinden çevreyolunu da geçirerek yeni bir planlamayı hayal ettik. İnşallah gerçekleştireceğiz. Bu planla diğer planlar arasında yapılan değişiklikle kat yüksekliği 2 kattı. Bu Elmalık bölgesi için bakanlığımız villa tarzı bir planlama düşünmüştü. Ancak vatandaşın ısrarı üzerine bakanımızda söz verdi. Böylece kat sayısı 2’den 4 kata çıkarıldı. Çevre yoluna denk gelen alanlarda ise 5 kata kadar çıkabiliyor. Toplam kullanılabilir inşaat alanımız 0,40’tan 1.20’ye çıktı. Bu da bu alanlar için ihtiyaç olan yeşil alanın artması. Daha fazla yol genişletilmesi ve daha fazla öğrenci okul demektir. Bundan sonra bu planda değişiklik olmayacağını belirtmek isteriz”diye konuştu.
İkinci etabın çevreyolunun 10 kilometrelik kısmının geçtiği 2 bin hektarın olduğu bir alan olduğuna dikkat çeken Atlı, “7 mahalleyi kapsıyor. Bu alan altıncı askı ilanı ile 25 Temmuz’da çıktı. Burada da çok ciddi değişiklikler var. Konut alanları 3 kattan 4 kata çıktı. Konut alanlarının sadece bir kısmında değişiklikler var. Ticaret alanlarımız 4 kata çıktı. Ticaret konut adaları 3 kattan 4 kata çıktı. Bu alanlarda emsallerimiz 1,05’ten 1,20’ye çıkmış. Bu da zaten vatandaşın talep ettiği bir husustu” dedi.
Atlı konuşmasını şu ifadelerle tamamladı:
“Bizim hassasiyetimiz bu planı Van’a kazandırmak. Bu şehre bir şeyler katma adına bu planı hayata geçirmemiz gerekiyor. Belki belediyeler üzerinden de hayata geçirmek mümkün olacak ama yörenin şartlarını biliyoruz. Toplumumuzun sosyolojik yapısını biliyoruz. Bu anlamda bakanlığımızın yapmış olduğu bu plan kente ayrı bir katma değer katacağına inanıyoruz. Bu planı kente kazandırırsak en azından çarşıdaki 5 binlik nüfusunu bu alanlara taşıyabilirsek çok daha güzel bir Van’a gelecekte kavuşmuş olacağız. Belki bu işe çok kişi çevreyolu olarak bakıyor olabilir ama bizim için Van’ın geleceği. Van’ın hayatı ve planı olarak değerlendiriyoruz. Çevreyolu bizim planlamamızın içinde sadece yüzde beşi kapsıyor. Bu planla çevreyoluna bağlantı yolları açılacak. Bu plan tamamen hayata geçtikten sonra 20 metrenin üzerindeki yollar büyükşehir belediyesi tarafından açılacak. 20 metrenin altındaki yollar ilçe belediyeleri tarafından açılacak” dedi.
Bakanlık olarak çalışmaları hızlandırmalarının sebebinin arsa spekülatiflerine fırsat vermemek olduğunu vurgulayan Atlı, “Bu kentin vatandaşları ve kazanımlarını düşünülmesidir, buradaki hassasiyetimiz budur. Bu planlarla ilgili 18.Madde planlama ve parselasyon çalışmaları devam ediyor. Parselasyon çalışması sonucu mülkiyetler ortaya çıkacak, muhtemelen belki orda da itiraz edenler ortaya çıkabilir. Biz bu süreçleri hızlı ve en az seviyede nasıl tutabiliriz, bunun peşindeyiz. İlimiz zaman içerisinde bir plan karmaşası yaşadığından dolayı yapılacak yeni planla bütün planları bir araya toplayacaktır. Yeni planla kentin merkezinde değişiklik ve kaydırma olacaktır. Yeni alanların önermesiyle Kevenli’de çevre yolu kenarında yeni otogar planlandı. Van Valimizin başkanlığında yer komisyonu kurmaya çalışıyoruz, hazırlıkları sürüyor” dedi.
Atlı, kentin trafik sorununun herkes tarafından bilinen bir sorun olduğunu belirterek, “Çevre yolu ile bağlantı yollarıyla trafik sorununu çözecektir. Bu anlamda büyük rahatlama yapacaktır. Bağlantı yolları 30 metreden oluşmakta, bağlantı yollarıyla yeni yapılaşmalar, ulaşım aksları ve gelişme alanları olacaktır. 1 milyon nüfusa sahip ilde bir kentlilik kültürü ve yeni imarı sunmadan yeni bir Van oluşturmamız mümkün değildir. Dolasıyla burada oluşacak rantların ve başka şeylerin önüne geçecek bir plan diyebiliriz” dedi.
Proje’nin hayata geçirilmesi süresine değinen Atlı, “Planların askı süreçleri 30’ar günden oluşmaktadır. Çok sayıda itiraz ve mahkemelik durumlar söz konusu olmaması halinde 30 gün içerisinde planlarımız kesinleşir. 18’inci maddenin de durumları aynı şekilde 30’ar gün askıda kalıyor. Bizim düşüncemiz Ekim ayına kalmadan planlama süreçlerin ve 18 süreçlerinin bitirilip tapulara devirlerinin yapılması, karayollarının yol çalışmasını başlatmasıdır. Sadece bunla da bitmiyor, yerel yönetimlerin olaya duyarlı bir şekilde bakarak bağlantı yollarını açıp, alt yapılarını tamamlamasıdır.”
Toplantı, karşılıklı soru ve cevaplarla son buldu.